24 grader i luften, ett glas vin på balkongen och sista sidorna av Himmel över London

…var vad jag hade tänkt somra mig med den här onsdagskvällen. Eftersom jag skeppat iväg både björn och björnkusin till mormor&morfar och bara hade lilla valpen att enkelt natta.

Men nej. Due to nån slags iver att bocka av den himla listan jag istället sorterat tvätt, betalat räkningar, diskat, 

I övrigt har dygnet onsdag den 20 juli sett ut så här från kl 00.00: se dålig tv-serie (Kimmy Schmidt), börja tänka på refrängen, precis hinna lägga mig, bära arg och ledsen bebis som vaknat, sova, väckas av glad bebis, morgongulla med tre glada barn (!), utfodra samma barn med frukost (stor glädje, vaniljyoughurt och chokladflingor, klättrade tre pinnhål på poppislistan), brygga kaffe, sortera tvättberg, åka ner till tvättstugan med två glada barn och ett argt, lägga i fyra maskiner, duscha med vrålande bebis utanför, gå ut i parkenmed hela gänget, jaga Pokémons, äta glass (alla fick välja fritt, ett pinnhål till!), leka i lekparken, låta stora barn gå i med fötterna i poolen (en gick i med skor och ångrade sig, en gick i barfota och ville bada, fick ej, ner två pinnhål), söva bebisen i vagn (utan lunch), lämna B&J ensamma i lilla lekparken, hämta o hetsvika tvätt, laga lunch hemma, packa ut lunch i trädgård och äta som picknick på filt, mata vaknad bebis, låta B&J jaga fler Pokémons, gå in och tvinga björnen att packa sin egen väska (hjälpte dock till lite i smyg, noterade till exempel 7 par kalsonger men inga byxor), letade försvunna badbyxor (hittade ej), plockade undan och lät alla under 35 glo på tv, gjorde mellis (”gjorde” = lät dem dela på en risifrutti), åkte ner o satte i bilbarnstol och vinkade av de två kusinerna när de svischade iväg till landet med mormor och morfar.

Sedan: Mys med staffan, så himla snäll och rolig nu. Och glad! Det evinnerliga missnöjet är som bortblåst efter gotlandsveckan? Kommer och tar mig i handen och vill visa något, drar i mig för att jag ska resa mig, sträcker upp armarna och säger ”bä”  (bära). Och bäddar. Bäddar bäddar bäddar, upp o ner med lilla filten. Alla ska med, 3 nallar, 2 dockor, en turkos elefant, räven och speldosan. Bädda bädda.

Hängde på balkongen, skrev listor (i min ”buller journa), log kärleksfullt åt barnet som tultade fram och tillbaka. Gav barnmatsburk till middag men glömde äta själv, diskade omgång 1, plockade undan mer, dammsög sovrummet men hann bara under en av sängarna eftersom ljudet lät konstigt och det började ryka från sladden ehehe. Nattade Staffan under ljudliga protester, sorterade tvätt, betalade räkningar, diskade omgång 2, ”skulle bara” npgonting nätet och bam var klockan elva. Vill ej ödsla mer tid på oslagbara Kimmy utan fick tips från Hanna om Grace & Frankie. Ja, gillar!

Och bam, igen. 01.10, godnatt.

Kommentera

