Fiktivt inlägg från min yngsta avkomma

Kära dagbok! Idag hade mamma och jag egendag. Det var strålande sol hela förmiddagen, jag blev riktigt parksugen. Men mamma ville dricka kaffe. Jag lekte lite med förbjudet smålego. Jag fick sova inomhus. Sen gick vi äntligen ut. Det började regna. Jag fick sitta under regnskydd och såg nästan ingenting. Vi gick/åkte buss till Mall of Scandinavia. Det är ett jättestort köpcentrum. Vi köpte ingenting. Vi gick till den roliga glasögonaffären där jag var med pappa. Jag ville prova alla modeller på de nedersta hyllorna men fick inte ens komma ur vagnen. Plötsligt var klockan över fem. Vi gick in i mataffären. Jag såg fruktklämmisar! Fick ingen. Mamma handlade utan att fråga mig. Lite torftigt men ganska gott. Fick sitta i vagnen och äta, kalla köttbullar direkt ur paketet och en halv fralla. Och efterrätt! En hel plastbytta med färska hallon. Skitroliga, passade perfekt på mina fingrar. Nom nom. Sen fick jag leka i det lilla leklandet. Det fanns en rutschkana (och inget mer). Den var rolig. Sen gick vi hem. Jag fick sitta under rengskyddet igen. Tur att jag hade tagit med mig mitt decilitermått så jag hade något att leka med. Mamma fångade några Pokémons som satte sig på min vagn men då protesterade jag faktiskt. Nån måtta får det vara. Sen var det läggdags när jag kom hem. Hej då.

Kommentera

