Man har inte roligare än man gör sig…

…tänkte Daggis en dag i början av maj och SLET SIG! Ryckte i sin lilla tross och stack iväg. Låg och drev mitt i ån på egen hand. FATTA KATASTROFEN SOM KUNNAT INTRÄFFA vill jag nästan skriva med versaler. Tack och lov ligger världens bästa bogserbåt Oden framför henne och ganska snart var de driftiga skepparna på plats och kunde fånga in henne. Phew. Hade känts, eh, ”halvkul” med ett telefonsamtal från kommunen om hon fortsatt på bredden ner genom ån och plöjt varenda båt i sin väg. Oden lånade ut sina trossar (fråga mig inte hur Oden ligger förtöjd) så när vi var uppe i helgen var det med 110 meter och 80 kg tross i bakluckan.

IMG_0450

Som skulle kapas till fem linor, och splitsas nya ögon (öglor säger jag) i åtta ändor. Tur att kapten har tåliga händer!

IMG_0509

Fint som snus! Men nästan så det ser lite fånigt ut med så flång nya trossar. Lite som när jag hade ny overall. (Flång = ännu ett ord jag lärt mig av MikeBike.)

IMG_0508

Etiketter:

Kommentera

