Ett foto om dagen 19: Something you hate to do

20120219-212236.jpg

SKOJA BARA!
Semlor, vilken grej. Så jäkla gött. Tre stycken har jag klämt i mig idag. Två i trevligt sällskap på eftermiddagen, en alldeles nyss.

Fast iofs, att göra dem kvalar ganska bra in under saker jag avskyr. Själva bakandet är inte så farligt (förutom att jag måste röra/vispa/ knåda för hand eftersom jag inte har någon köksassistent) men det här att resultatet aldrig blir bra. Aldrig. Dagens semmelbullar var förvisso goda men fler än hälften blev typ bara två centimeter höga. JÄS FÖR FAN. Jag gjorde exakt efter receptet. (Och med exakt menar jag verkligen exakt, på grammet. Nya köksvågen, remember?)
Hatar att baka.

Etiketter:

2 svar to “Ett foto om dagen 19: Something you hate to do”

  1. Lena Says:

    Jag älskar dina foton. Vilket proffs! Sen känner jag igen mig, fast i mitt fall är sy ännu värre än att baka. Det blir verkligen fel varje gång. Oftast syns/märks det inte förrän efteråt heller, när jag betraktar mig som färdig. Typ en söm vänd åt framsidan, en sned knapp eller för all del en färdigstickad kofta med en tydlig mönsterförskjutning mitt på ryggen. Tur att man inte är hemmafru och bedöms efter bullar och sömnad…

    • katarinagrondahl Says:

      Vill gärna låta dig leva i villfarelsen att jag är ett såndant foto-äss, men manéren är bara vanliga Instagram-varianter.
      Roligt med en sned knapp, hur i all världen lyckas du med det? Ser fram emot att få se den där koftan!

Kommentera

