Blogg-intervju

Nä, om man skulle ta och brassa på med ett sånt där test (eller ”utmaning” som det heter här och var) och svara på frågor. Det är populärt har jag förstått.

Frågorna hittade jag hos Rebecka.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att jag fick en födelsedagspresent med posten!

Vad gjorde du kl 08 i morse? Sov. Alternativt försökte blunda bort bebisens jag-är-vaken-prat.

Vad gjorde du för 15 min sedan? Låg obekvämt i soffan och väntade på ett wordfeud-drag.

Det sista du sa högt? Något i stil med ”Godnatt lilla björnen, nu ska du och nallen sova, bla bla bla”

Det senaste någon sa till dig: Pinsamt, det måste vara busschaffisen som sa (röt) åt mig i högtalarna att ”kan det vara du där i mitten med vagnen som står och lutar dig på stoppknappen, det plingar som tusan här framme”. Eh…

Vad har du druckit idag? Kaffe med mjölk. Vatten. Espresso med mjölk. Kaffe med mjölk. Och så på kvällskvisten några klunkar God Morgon grapefruktjuice direkt ur paketet.

Inte alls från idag, men det är en kaffe och det är en båt.

Vad var det senaste du åt? En hel påse micropopcorn. Icas.

Vad var det senaste du köpte? Ett paket vispgrädde på väg till fika hos kompis idag. (Grädden var alltså på beställning. Inget jag kom på själv och tyckte skulle passa fint som ”tack-för-att-jag-får-komma-och-hälsa-på-present”.)

Vad är det för färg på din ytterdörr? Brun.

Vad är det för väder hos dig nu?  Vacker vinter! Minus nio grader, blå himmel och gnistrande sol. Eller ja, just nu är det natt och becksvart.

Godaste glassmaken? Ischoklad, sånt där big pack från Triumfglass.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Kärlek – nej.

Sover du tungt? Japp.

Drömmer du mardrömmar? Nä, typ aldrig. Har bara drömt två sorters mardrömmar: en om nån konstig kudde när jag var liten, och så ett par där jag slår folk. De senare har iofs varit otäcka. Jag slår och slår så hårt jag kan men ingenting känns, och så vaknar jag och gråter. Men det var nog tio år sen sist.

Trivs du med ditt jobb? Räknas föräldraledigheten som jobb? I så fall: ja. Förbluffande soft att inte göra någonting. Kan ha att göra med att det bara är i fyra-veckors-törnar, samt att jag hade så sjukligt låga förväntningar innan. ”Gå där och dra en vagn fram och tillbaka, så magiskt tråkigt.” tänkte jag. Så fel man kan ha.

Favoritklädsel? Jeans och tröja.

Favoritlåt just nu? Gammal favorit, men började lyssna på Strawberry Blonde (Ron Sexsmith) igen för någon vecka sedan.

Vad ser du om du tittar till höger? En pärm, ett hålslag, min mobil, en Bamse-tidning, ett litet fat, fem högar med osorterade papper (högarna ger bara sken av ordning) och resten av köket.

Vad gör dig glad just nu? Att jag har så mycket frukostmat hemma.

Vad ska du göra härnäst? Borsta tänderna och sova.

Höger el vänsterhänt? Höger.

Den manuella cementblandaren.

Humör just nu? Trött och glad.

Favoritgodis? Punschpraliner! Fast hellre popcorn än godis.

Kläder just nu? Mörkblå, för korta mysbyxor, randiga strumpor, amnings-bh, svart linne, cerise tröja. Samt tjusiga birkenstock-tofflor med inlägg i.

Sommarplaner? Jobba en hel del på båten, förhoppningsvis fixa i ny lägenhet/hus samt i allmänhet ha en fantastisk sommar med  en ettåring (obegripligt). Åh, och träffa riktigt mycket vänner.

Hur många kuddar sover du med? Ähum, fyra just nu.

Morgon eller nattmänniska? Natt. Natt, natt, natt.

Vad är viktigast för dig? Oj. Att björnen mår bra.

Lussebjörnen.

Är du kittlig? Nix.

Snarkar du? Ibland.

Stjärntecken? Vattuman.

Äckligaste insekten? Spindlar, otvivelaktigt. (Är löjligt rädd för dem. Har börjat grina på Buttericks en gång (tyvärr som vuxen) över en grön plastspindel.)

Stökigt el välstädat? Ostädat men undanplockat är en fin paroll.

Vad längtar du mest efter just nu? Nu som i omedelbart: att lägga mig. Nu som i allmänt: att J kommer hem så vi kan fnissa åt björnens små framsteg tillsammans.

Kommentera

