Mindre stål, mer reklam

Tycker ni det går trögt med reklamskriverierna på den här bloggen? Det tycker nämligen jag. Det är så många stålbalkar och vinkelslipar att hålla reda på att de insiktsfulla, humoristiska och analyserande reklaminläggen lyser med sin frånvaro. Tack och lov finns det andra människor som delger världen sina kloka tankar.  En hel massa mer reklam och garanterat mindre stål:

Not another planning blog – Nina Åkestam skriver klokt, insiktsfullt och med distans till och om reklambranschen

Tankar om reklam, Åkestam.Holst – ofta med inlägg jag önskar att jag skrivit eller gjort själv

ThePlanningLab – planners åsikter är alltid intressanta att ta del av. Gör’t.

As good as it gets – om man plockar upp lapparna märkta reklam + personligt + underhållande + välskrivet + befriande + opretentiöst hamnar Ulrika Goods blogg överst på listan

AdLand – med koll på reklamvärlden utanför Sverige och enligt säkra källor ett ”måste”. Oftast hinner jag tyvärr inte hålla mig à jour med allt.

Brit Stakston – med järnkoll på sociala media och många länkar och insikter

Om jag var din hemmafru, Lotta Lundgren – det här är ju inte alls reklam, men eftersom LL är en imponerande skribent och var en av Sveriges bästa copywriters är det en helt fantastiskt blogg. Av henne kan man nog lära sig både ett och annat, och då menar jag inte matlagning. Vid närmare eftertanke – klart som sjutton att det är reklam. En riktigt, riktigt fin variant av det.

PleaseCopyMe, Mattias Åkerberg är  intresserad och engagerad. När uppsägningarna virvlade i snålblåsten bland Göteborgsbyråerna satt han stadigt kvar. ”Det är ju bara för att han hade den där bloggen” gnällde någon. ”Det är just för att han så uppenbarligen har fattat det här med kommunikation och då i synnerhet bloggen” skulle jag vilja säga.

Ouf, jag måste göra en ordentlig länklista istället. Med Volontaire, JMW Kontaktmannen, Pers Värld och ett par till. Sen undrar jag varför Westander PR inte har någon blogg?


Ett svar to “Mindre stål, mer reklam”

  1. Westander Says:

    Vad roligt att du uppmärksammar oss!

    Hittills har vi inte prioriterat att blogga, utan den som vill kan följa oss via webbplatsen, RSS, Twitter och Facebook. Men vi utesluter inte att blogga i framtiden.

    Vad skulle du vilja läsa om, om vi hade en blogg?

    Elisabet Widlund
    Pr-konsult och ansvarig för sociala medier
    Westander

Kommentera

