Svetshets

Tålamod är tyvärr inte min starkaste sida (om det inte gäller mikrotypografi). Jag har inget emot att vara bäst på en gång. Kanske är det därför jag inte fått något svetsförtroende på Dagskär, hållbara och sjödugliga svetsfogar kräver nämligen en hel del övning. Måhända också talang. Det är liksom inget man lär sig i en handvändning.

Men ser man på.

Look who's svetsing now.

På lösa plåtbitar förvisso, men ändå.

(för den som undrar kan jag meddela att ’welding’ är den korrekta engelska termen)

4 svar to “Svetshets”

  1. emma Says:

    Flashback, tillbaks till gymnasiet när vi svetsade kuber. Jag minns att jag var grym, har för mig att du var det också. Att du gjorde något konstverk av något slag, var det en ren kanske?

    • katarinagrondahl Says:

      Vad är det du säger, jag fick minsann inte svetsa någon kub?
      Renen minns jag. Undrar om den sitter kvar vid ytterdörren, mina föräldrar har ju sålt huset. Den skars ut med gaslåga. Jag var iofs sjuk sista veckan, så det var visst någon annan snäll som målade klart den.

      • emma Says:

        Joho, en liten kub för varje svetsmetod, och sen fick vi provtrycka den med vatten för att se hur täta svetsfogar vi gjrot. Du kanske inte var grym så du har förträngt det?

  2. pelletsmaskinen Says:

    Tålamod är inte min starkaste sida heller. Nu är det dags för ny bloggpost! /P

Kommentera

