I väntan på Himlens web…

… och i brist på andra semioffentliga utrymmen passar jag på att använda den här bloggen som skrytutrymme. Och det med den rättan anser jag.

Bokmässan, eller Bok & Bibliotek som den egentligen heter, firade sin 25-årsfest med som väntat extra många programpunkter. Jag har kluvna känslor inför bokmässan, älskar den, hatar den, har startat alternativ till den, men måste säga att det varje år är ännu lite roligare än jag mindes.

Nu till skrytet.

Vi (vi är alltså Himlen här) hade inte mindre än fyra böcker som hade premiär under bokmässan. Plus en utställning, och med det får vi vara mer än nöjda.

Finaste komplimangen låg på Anna Winbergs blogg:

Vi baxade helt sonika dit ett kylskåp och fyllde med ketchupböckerna, samt dekorerade med ett gäng tomater.

I Hydras monter.

Ketchupmamman av Karin Lindell, Hydra förlag (köp till exempel här) är baserad på krönikor och Karins roligt träffsäkra blogg, som du naturligtvis börjar följa omedelbums. Den är rolig vare sig man har barn eller inte, jag lovar. Jag har inte, jag skrattar. Josefin har två, hon skrattar. Vi ville ju inte att boken skulle försvinna i montern, utan baxade helt sonika dit ett kylskåp och fyllde med ketchupböckerna, samt dekorerade med ett gäng tomater.

Retorik i mötet med media

Retorik i mötet med media

Retorikboken från Ica förlag (köp bl.a. här)

Om bland tusen stjärnor

Om bland tusen stjärnor

Per Ragnars tankebok om döden från Langenskiölds (köp bl.a. här). Den som vill kan lyssna på en nästan löjligt fin recension av Magnus Utvik i Gomorron Sverige här (9.31 in i programmet, man får leta fram datum).

Och färskast av alla var teaterboken vi gjort till ABF Göteborg. Den är så färsk att den inte ens fastnade på bild, så jag snor en suddig här från redaktören.

Nyfiken på teater – från ax till färdig limpa

Nyfiken på teater – från ax till färdig limpa

Den något röriga utställningen som vi byggt för Kulturchock hade smygpremiär redan i augusti under Göteborgs Kulturkalas, men kunde beskådas på mässan och såg ut så här:

"Ursäkta röran"

"Ursäkta röran"

Hm, den kommer inte riktigt till sin rätt här. Ska uppdatera med bättre bild.

På Twitter fanns givetvis en hashtag #bokmassan. Glad som jag blev av den fina IlovePocket-kommentaren dängde jag såklart ut den direkt, med ett illa dolt försök till blygsamhet. Vad jag inte visste var att alla tweets märkta #bokmassan dök upp på storbild i entrén till mässan. Det märkte vissa andra, som Linda

Well…

Well…

Jaja, ska man skryta kan man åtminstone se till att göra det inför ett par tiotusentals människor.

Kommentera

