Hej modebloggare!

Det här, kära modebloggare, är dagens outfit.
Detta och ingenting annat.

Matrosen goes fashion

Matrosen goes fashion

Pinsam varseljacka: ”arv” från Kaptenens tid på Silja Line
Byxor: Fristads (obs ”tjejmodell”)
Knäskydd: skumplast, Swedol
(vita fläckar: International Interlac (top coat)
Skor: Arbesko, 1495 kr, Swedol
Handskar: Würth, strlk 8
Under: t-shirt från Würth, och tröja från BilMetros arbetsuniform; lån av svärfar

Accessoarer:
Hårsnodd: stulen av systerdotter
Hörselkåpor: Würth, inbyggd radio (företrädesvis P3 men tyvärr bäst mottagning på Gävle Lokalradio eller RockKlassiker)
Skyddsglasögon, okänt märke
Slipmaskin: Bosch

När jag tänker efter är det nog även morgondagens outfit.
Och övermorgondagens.

12 svar to “Hej modebloggare!”

  1. Carl Says:

    Men Katarina, det här är ju helt otroligt! Har du och din käraste köpt en jättestor båt? Varför visste jag inte det? Hur mycket kostar ett sånt där schabrak egentligen? Mest av allt vill jag väl egentligen säga att jag tycker att det är jättetufft. All lycka med projektet!

    • katarinagrondahl Says:

      Hej Carl, och tack! Båten har funnits med hela tiden, till och med före mig. I befintligt skick har jag ingen aning om vad den skulle kunna tänkas inbringa – eller om det snarare är vad vi skulle få betala för att bli av med den…
      Nu är det mest ett stålskrov, à la sandblästra-barlast-tanken-och-kolla-om-pumparna-funkar-nivå.
      Men vänta ett par år så!

  2. fashionistan Says:

    Haha, där är du något på spåren!
    Vad säger @ebbavonsydow?

  3. skipper of rut Says:

    haha – mycket snyggt!! 🙂 och motsvarande för jocke…? hej-puss-ses!

  4. Josefin Says:

    Vad är det som är tjejigt med byxorna?

    • katarinagrondahl Says:

      Ja, det kan man verkligen fråga sig. ”tjejmodell” i det här fallet är en finare omskrivning för ”modell för personer med lite bredare höfter” gissar jag, eftersom jag inte fick på mig de andra modellerna…

  5. Karin Says:

    Snyggt! Undrar bara en grej: När ”Kaptenen” slutade på Silja Line tog han alltså med sig båten också? Märkte de inte det? ”Oh, det känns som om något saknas” ”Ja, jag känner det också” ”Hm, låg det inte ett suddgummi här innan?” ”Jo, måste vara det som är borta.” ”Skönt att vi redde ut det. Kaffe någon?”

    • katarinagrondahl Says:

      ”Kaffe kommer här!”
      ”Känns det inte lite tomt här utanför, brukade vi inte ha någon form av vatten framför oss? Nåt vått?”
      ”Jo, det känns bekant. Något blått var det. Som skvalpade.”
      ”Nu ser jag bara en skylt. Gevalia står det. Ligger inte det i Gävle?”
      ”De har väl lagt om rutten. Kanske är bättre taxfree i Gävle än på Åland. Skickar du sockret?”

  6. Pelletsmaskinen Says:

    En sådan partydräkt! Fast i år ska knäskydd vara Snickars, det är alla ganska överens om. /P

  7. Om jag hade en känsla för stil | Om jag hade en blogg Says:

    […] det har jag ju redan gjort en gång. Share this:TwitterFacebookLike this:GillaBli först att gilla denna […]

  8. Om jag hade en känsla för stil « Om jag hade en blogg Says:

    […] det har jag ju redan gjort en gång. Share this:TwitterFacebookLike this:GillaBli först att gilla denna […]

Kommentera

