Arbesko eller arbets-sko?

Jag tycker det är vansinnigt roligt att mina arbetsskor är av märket Arbesko. Jag vet inte var de är tillverkade, men jag hoppas innerligt att de är från Norge. Jag småpratar lite på norska varje gång jag snör på mig dem. ”no må det vare dags att snöre på maj mine arbeskor”.

Arbets-sko?

Arbets-sko?

Förresten, när jag tittar lite närmare, vad GÖR de där figurerna egentligen? Arbetar? Festar? En kickspark från den i mitten, och den till vänster är påpassligt framme med en knytnäve i skrevet? Den till höger sitter i en badbalja med en bägare malt i handen? Skumt. Det liknar då rakt inte min definition av arbete.

6 svar to “Arbesko eller arbets-sko?”

  1. Josefin Nordstierna Says:

    Jag tycker det ser ut som de dansar folkdans. Är det inte samma siluetter som på dansafolkdans.nu?

    • katarinagrondahl Says:

      Haha, ja, det har du banne mig rätt i! Sjuk kul. Passar ju bra med deras paroll ”Allt du behöver är ett par skor”. : )

  2. Hej modebloggare! « Stål och reklam Says:

    […] lån av svärfar Pinsam varseljacka: “arv” från Kaptenens praktik på SiljaLine Skor: Arbesko, 1495 kr, Swedol Handskar: Würth, strlk […]

  3. Linda Lindstedt Says:

    Alltså…är det inte lite göttebosshumör över Arbesko då? 😀

  4. Pelletsmaskinen Says:

    ”Påpassligt”! *dör*

  5. Arbesko Says:

    Hejsan!

    VI har uppmärksammat att ni bloggar om våra produkter! Vi tycker det är jättekul.

    Vi kanske kan få flika in och medge att Katarina har rätt. Dom tre gubbarna arbetar inte. Dom har mer energi efter jobbet tack vare att dom använder fot-riktiga skor på sitt arbete.

    Fortsätt med bra bloggande!

    Hälsningar,

    Arbesko

Kommentera

